לא מעט לקוחות מרגישים שנעשה להם עוול על ידי הבנקים, אבל מטבע הדברים איש לא מעוניין למהר להגיש תביעה נגד הבנק שלו, המצויד בסוללת עורכי דין מאיימת. לעומת זאת, במקרים שבהם ברור כי הנזק שנגרם על ידי הבנק הוא גדול ומשמעותי, הגשת תביעה נגד הבנק היא מעשה בלתי נמנע.
בקרב רבים קיימת תפישה שגויה לפיה הבנקים הם מעין ישויות כל יכולות ולפיכך כל ניסיון להילחם בהם או להתגונן מפניהם, נידון לכישלון. האמת היא שכל עוד יוצאים לדרך מבלי להיעזר באנשי המקצוע המתאימים, אכן הקרב נטול סיכוי.
יחד עם זאת, עורך דין מקצועי העוסק בתחום כבר שנים רבות ומכיר את דיני הבנקים מקרוב, יכול בהחלט להוביל את הלקוח לניצחון. למעשה בשנים האחרונות המגמה הניכרת בחקיקה ובפסיקה היא להרחיב את מידת האחריות של הבנקים בלפי הלקוחות.
תביעות בנקים בשל גבייה של עמלות שלא כדין
אחת הדוגמאות הטובות ביותר של תביעות בנקים שעלו יפה, אפשר למצוא בארבע תביעות ייצוגיות שהוגשו בטענה לקיומם של קרטל ושל הסדרים כובלים בין מספר בנקים. הטענה המרכזית הייתה שבין הבנקים מזרחי טפחות, הבינלאומי, הפועלים, דיסקונט ולאומי, התקיים הסדר כובל האסור על פי חוק שהתאפיין בתיאום של גובה מחירי העמלות הבנקאיות השונות והוביל להתייקרות העמלות.
כמו כן לטענת התובעים, הבנקים החליפו מידע חסוי של לקוחות ולמעשה הקימו בהתנהלותם הקלוקלת עילות שונות לפי פקודת הנזיקין, חוק ההגבלים העסקיים, חוק הגנת הצרכן, חוק עשיית יושר ולא במשפט ועוד. ידם של התובעים הייתה על העליונה בסיכומו של דבר, עת חויבו הבנקים לשלם ללקוחותיהם 35 מיליון שקלים.
כיום הבנקים נוקטים משנה זהירות בכל הקשור לעמלות. כך לדוגמה הם מחויבים לספק ללקוח מידע מפורט בנוגע לסכום העמלה ובנוגע לפעולה שעבורה נגבית העמלה, לפני שהם גובים את הסכום ובנוסף הם מחויבים לספק ללקוחותיהם מידע מפורט לפחות פעמיים בשנה בנוגע לכל העמלות שנגבו מהם בתקופה החולפת. הודות לחוקים שנחקקו בנושא זה, קל יותר ללקוח הממוצע לעקוב אחרי העמלות שהוא משלם ולגלות טעויות וסכומים שנגבו שלא כדין.
תביעות בנקים בשל עצירת קו אשראי
לרוב האזרחים בישראל יש מסגרת אשראי עליה הם מסתמכים על מנת שיוכלו "לסגור את החודש". מסגרת האשראי או קו האשראי חשובים במיוחד עבור עסקים, בדגש על עסקים קטנים. עד לפני מספר שנים הבנקים אפשרו לבעלי עסקים לחרוג ממסגרת האשראי שלהם מעת לעת, אך מאז שהחריגה נאסרה על ידי המפקח על הבנקים, החלו הבנקים להטיל סנקציות על בעלי עסקים, גם במקרים של חריגות קלות.
הכוונה היא למשל לאי כיבוד המחאות, הפסקה פתאומית של הוראות הקבע, הגבלת הסכומים שניתן למשוך מהכספומט ועוד. לאדם פרטי הגבלות מעין אלו יכולות להוות מטרד רציני. לעומת זאת כשמדובר בבעל עסק, ההשלכות של הסנקציות השונות יכולות להיות הרות אסון. מעבר לכך, מתברר שבמקרים רבים הבנקים מחליטים להקפיא את קו האשראי של העסק שלא כדין ובכך למעשה לא מאפשרים לבעל העסק להחזיר את חובותיו או להמשיך לקיים את העסק.
החדשות הטובות הן שכיום ישנם עורכי דין המתמחים ספציפית בהגשה של תביעות נגד בנקים, במקרים של הקפאת קו אשראי שלא כדין. גם כאן, כמו בכל מקרה שבו נראה כי יש מקום להגשת תביעות בנקים, חשוב לערב את עורך הדין בשלב המוקדם ביותר האפשרי ולוודא מראש שמדובר במשרד העוסק בהגשת תביעות בנקים באופן שגרתי, שכן מדובר בתחום משפטי דינמי מאוד, המתעדכן ללא הרף.
למה לבחור במשרד שלנו?
למשרד עורכי הדין דורה כהן ויצמן ניסיון עשיר ואחוזי הצלחה גבוהים בתיקים הקשורים בדיני בנקאות ותביעות בנקים. למשרד מוניטין וידע רב ולזכותו תקדימים רבים.
משרד עורכי הדין דורה כהן ויצמן אף נבחר בדירוג משרדי עורכי הדין של חברת BDI כאחד ממשרדי עורכי הדין הטובים בתחום חדלות הפירעון ובפרט פירוקים/כינוסים והסדרי חוב.
חייגו עכשיו לטלפון חינם: 03-6093833 או הקליקו כאן להשארת הודעה. עורך דין מומחה לדיני בנקאות ישמח לחזור אליכם בהקדם.